Sunday, January 1, 2017

Kisah 2 Hati (55)

Hana naik angin pagi itu,dia tidak menyangka yang tayar lancer evo 7 itu pancit pula.

'Come on! Pagi ni pula kau nak buat hal,time lain kau tak nak pulak buat hal.Stresss aku kau buat' Hana menyepak rim tayarnya. Menyirap pula dilihatnya

"Kenapa ni cik" tiba-tiba seseorang lelaki menegurnya
"Ini ha kereta saya problem tayar,dan saya tak bawa pembuka tayar pula pagi ni" Hana berkata

"Kalau macam tu,saya ada pembuka tayar dalam but belakang,nanti saya tolong cik"lelaki itu bersatu,Hana tersentak mendengar suara lelaki itu,ianya mengingatkan dirinya pada Syahrul Nazmi yang pernah dia minati dalam diam,lelaki itu membantu Hana menukar tayar,dan Hana bertambah merah mukanya

"Terima kasih sebab bantu saya,boleh saya tahu siapa nama awak?"

Dia tersenyum sambil jentik dahi Hana "Ai baru 11 tahun kau lupa aku dah ke Na,aku Syahrul Nazmi atau Syah koboi"

"Laaa kau rupanya,damn aku rindu kau la bongok!" Hana sepuk kepala Syah,dan dia tersedar kesilapanya lalu dia tersipu malu

"Kau ni sweet tapi perangai tomboy tu still ada jugak ea" Syah mengusik Hana

"Ermmm sebab kau dah tolong aku,how about i treat u to a drink"

"Lain kali aje,lagipun aku ada kerja lagi,so can i have your numbet" Syah tersenyum dan Hana memberikan nombornya
* * *

Sepanjang petang itu Hana masih tidak dapat melupakan pertemuanya dengan Syah,ternyata Syah masih gagah seperti dulu,keadaan itu disedari Hanim yang hanya tersenyum
"Is that the look of long lost love" Hanim menduga buat Hana tersentak

"Aku dan cinta? Choiiii tak la. Cinta tu semua palsu"

"Bukan semua cinta palsu,please dont close your heart for a guy"

"Macam kau dengan Ray kan?"

Hanim mengangguk "Kalau Im boleh bahagia,Na pun sama. Jadi Na tidak ditakdirkan menderita okey"

"Well Im ada kisah yang Im perlu tahu,Na kenal dengan Syah dah lama dan dalam diam Na menyintai Syah tapi Na malu untuk mengaku sampai la last kami nak exam tu Na cuba meluah isi hati tapi tak kesampaian sebab Na takut reaksi Syah pada Na" Hana berterus-terang

"Now you have found him right,go kejar your true love"
"Tapi Na takut.."

"Just do it" Hanim berikan semangat dan Hana tersenyum

No comments: