Sunday, January 1, 2017

Kisah 2 Hati 57

Dia melangkah penuh yakin dengan rambut yang diwarnakan unggu dan memakai baby t berwarna krim dan jeans paras peha berwarna hitam,dia menjejaki seseorang bernama Hanim Imani,ada hutang darah yang perlu dilunaskan antara dia dan Hanim,gadis itu menyeringai dan tersenyum sinis apabila dia berdiri di depan rumah Hana

"Eh nak jadi kawan aje,aigoo kau rasa Ray nak terima ke?" Hana geleng kepala

"Dia harus terima,kalau tak jangan mimpi nak jumpa aku lagi"

Hana tepuk dahi,dia tidak menyangka Hanim membuat keputusan mengejut begitu
"You are crazy la Im,rasanya inilah idea paling mengarut aku dengarkan sepanjang 10 tahun aku jadi problem solver"

"Tapi ini untuk masa depan dia juga la cik Hana oi"

"Im not going to hear it,dah la hari tu kau bagi idea mengarut,now ini la pulak"

Hanim tertawa namun dia rasa tak sedap hati bagaikan ada yang memerhatikan dirinya,Hanim menoleh namun tiada siapa di situ.Tapi dia tahu yang seseorang sedang memberinya amaran

"Ala kau kan tau Ray sayang aku lebih" Hanim ketawa kecil

"Memang ar tapi aku takut dia meraung mau banjir satu kampung ni!"

Hanim merapati Hana dan meletakan tanganya di atas bahu Hana dan gadis itu mengangkat kening

"My dear Hana,kadang dalam cinta itu perlukan pengorbanan dan aku rasa itulah yang terbaik buatnya"

"Kenapalah aku boleh cair dengan kau ni

"Sebab apa yang aku cakap tu betul hee"

Hana tepuk dahi

No comments: