Sunday, January 1, 2017

Kisah 2 Hati (56)

Apakah yang paling menyakitkan bagi aku saat ini pastinya bila Hanim tiba-tiba marahkan aku tanpa sebab,hmm ntahlah tiada siapa memahami hatinya apa yang dia rasa saat itu.Ya mungkin aku bersalah kerna tiada disisinya saat dia perlukan aku, di mana aku saat dia menangis,aku pula bergembira dengan orang lain. Ya Allah aku khilaf kerana tidak mampu membaca isi hatinya
Hana menumbuk pokok kelapa melepaskan kekesalanya lalu dia hantar mesej pada Hanim

Hana Ariff: Im maafkan Hana
Hanim Imani menaip.....
Hanim Imani: Leave me alone,u ada best friend lain kan buat apa peduli
Hana Ariff menaip....
Hana Ariff: I was dataless,kalau Hana taw Im bersedih i wont go out faham tak
Hanim Imani menaip...
Hanim Imani: I need u
Hanim Imani: Then where are u?
Hanim Imani: So pull stop

Hana bagai dipanah petir mendengar kata-kata itu,airmatanya tumpah,dia melepaskan tangisan tanpa suara.Lalu dia berlari masuk ke biliknya,Hana cuba menenangkan hatinya dengan bermain virtual pet,tapi itu langsung tidak menenangkan hatinya.

Hana Ariff menaip....
Hana Ariff: what should i do
Hanim melihat mesej itu namun langsung tidak dihiraukan malah hatinya bertambah marah

Hanim Imani menaip...
Hanim Imani: Now you must choose antara Im atau Rin

"What is she crazy?" Hana terkejut namun dia tahu juga yang Rin sudah melupakan rootnya,apa yang jadikan mereka kawan

Hana Ariff menaip...
Hana Ariff: I choose you,sebab tak guna berkawan dengan someone yang lupakan sesuatu yang penting in friendship
Hanim Imani menaip....
Hanim Imani: Liar!
Hanim Imani: You choose Rin kan
Hana Ariff menaip
Hana Ariff: im telling you the truth

(Lewat malam itu)

Ketika Hana duduk memerhati pic Hanim di telefonya tiba- tiba mesej Hanim masuk

Hanim Imani: Sorry Hana,Im tak terniat nak marah Hana

Hana tersenyum,lalu membalas

Hana Ariff: Its okay no harms done,ala ciput jew dari kes viral tu.
Hanim Imani menaip..
Hanim Imani: Rasa kejam pulak buat Hana macam tu
Hana Ariff menaip
Hana Ariff: ciput punya hal la
Hana lihat luar jendela lalu dimatanya bayangan Hanim bermain di minda

'Semuanya akan baik-baik saja'

No comments: