Sunday, January 1, 2017

Kisah 2 Hati 58

"Ehhhh....Awak?" Hana ternganga melihat Syah di depan rumahnya,jejaka itu hanya tersenyum. Debaran jiwa Hana semakin kencang dan perlahan wajahnya mula memerah

"Hai awak,senior saya cakap awak tinggal di sini,jadi saya datang la melawat"

"Senior awak? Siapa?"
Syah tersenyum lalu merapati Hana,direnungnya wajah gadis yang dia sayangi namun dia malu untuk meluahkan

"Ehem..tak kan duk luar jew,tak nak bagi kami masuk ke?" Ray muncul dari belakang Syah
Hana tepuk dahi tanda sedar kesilapanya,di sebalik langsir Hanim ketawa kecil

"Alamak mana adab saya ni,silakan la masuk ye,hehe rumah kecil jew. Kebetulan kami baru je siap membakar kek indulgence"

Ray up kening,dia tahu Hana menggelabah di depan Syah dan Ray senyum penuh erti

"Hye bie" Hanim muncul dan kiss pipi Ray,Hana dan Syah membulat mata terkejut

'Daring la pompuan tu,untung senior dapat dia' Syah bisik kat Hana

Hana tersenyum dan berbisik pada Syah 'sebab tu senior awak tunggu sampai 10 years untuk dia'

"Apa yang kalian berdua bisik tu ha"Ray sergah Hana dan Syah

"Woo u already got Hanim,so tak perlu risau okey" Hana sengih

* * *
Syah memerhatikan Hana,dia rasakan begitu selesa bila Hana bersamanya,dan Syah langsung tidak berkedip melihat Hana

"Apa?" Hana lihat Syah

"Wooo tengok pun salah ea?" Syah gelakan Hana,dan gadis itu menyuakan penumbuknya pada Syah

"Ayu pulak bila kau buat muka ganas macam tu,no wonder la aku suka kau" Syah mengumam
"Apa kurang clear ar?"

Syah tertawa dan merapati Hana,mata keduanya bertentang. Jantung Hana berdetak kencang,bibir keduanya semakin hampir namun Hana memalingkan wajahnya
"Tapi kenapa?"

"Ini salah,kita tak patut berbuat begitu"

"Tapi Han,aku suka kau,dah lama aku nak cakap tapi aku malu"
"Maaf Syah,aku tak mampu menyintai kau.Aku tak sempurna" Hana berlari melintasi Ray dan Hanim yang sedang berbual

"Hana,u are my starrr!! Aku akan tunggu jawapan kau" Syah menjerit

No comments: