Saturday, November 5, 2016

Kisah 2 Hati (10)

Im kenangkan apa yg terjadi semalam..tetapi dia perlu kuat demi memburu cita-cita dia tahu tak sepatutnya dia perlakukan Yasmin begitu tapi tak siapa tahu yang dia perlu berusaha di kota besar untuk capai segala impian..berat hati untuk tinggalkan semua tapi inilah dikatakan anjakan paradigma..lagi dua hari dia akan meneruskan pengajian di Kuala Lumpur..

'langkah pertama untuk kejar cita-cita..biarlah aku menjadi sejarah pada mereka' tekad hati Hanim.Benar dia sayangkan Yasmin namun demi mencapai impian pengorbanan harus dilakukan.Hanim memejam matanya

"Yo,nampak kau ada masalah jew" Hana bersandar di dinding melihat Hanim

"Semua yang aku buat beberapa hari ni aku tak bangga dan aku dah lukakan hati seseorang" Hanim merenung keluar tingkap

"Kejayaan perlukan pengorbanan dan kau korbankan hati kau demi sebuah kejayaan,mungkin kau rasa bersalah now tapi semua tu ada hikmahnya"

"Kau memang pandai bermain dengan kata-kata bukan?"

"Ceh,ada pulak kau kata gitu. Aku cuma cakap yang betul jew huhayy. Walaupun aku jauh tapi aku tetap dapat rasakan kau di hati aku" Hana senyum dan jentik dahi Hanim

"Auch,untuk apa tu?" Hanim muncung

"Saje jew" dan Hanim membuka matanya dan dia tersenyum

(2 hari kemudian)

Hanim kini berada di dalam bas menuju Kuala Lumpur,dia nekad demi mencapai impianya dan kehidupan lebih baik

'Ini buat semua yang mendoakan aku selama ini .Terima kasih untuk segalanya' Hanim membulat tekad

No comments: