Friday, November 25, 2016

Kisah 2 Hati (48)

Hana melihat kejauhan,sudah 2 hari dia pulang dari mengembara,Hanim masih tidak memberikan jawapan pada Ray dan itu buat Hana sedih,apalah salah Hanim hingga dia diduga dengan penyakit yang tiada ubatnya.Hana mengeluh

"Aik dah jumpa Hanim pun still monyok tahap dewa ni apahal?" Erin mengejutkan Hana,namun pandangan Hana penuh kesedihan

"Ermnm Rin rupanya, susah Na nak cakap,my plan backfires dan Na terpaksa berdepan kenyataan menyakitkan"

"So tell me apa yang terjadi"

Ketika Hana mahu memberitahu segalanya,tiba-tiba kelihatan sebuah motorsikal memasuki perkarangan rumah Hana dan ternyata ianya milik Kasih

"Hana...can we talk?" Kasih pandang Hana

"Kau nak apa lagi ha,blah dari sini kalau kau tak nak disakiti"Hana memberi amaran

"Chill Na,kalau Im tau Na marah mesti dia akan sabarkan Na" Erin tenangkan Hana

"Fine,cepat cakap,aku tak ada masa ni"

"Kasih nak minta maaf sebab tak dengar nasihat Na pasal Airey,when you told me he wasnt the one for me i ignore you,ingat Na nak prank Kasih aje" Kasih tertunduk

"First,aku tak suka berbohong if ia libatkan masa depan,second kau tinggalkan aku seorang masa Carlos viralkan aku,third kau memang pengecut. Kalau ikutkan hati aku yang panas ni nak aje aku bunuh kau"

"Hana jangan..." Erin ternganga

"Tapi bertemu Hanim selepas 23 tahun,dia ajar aku dendam bukan segalanya,aku maafkan kau tapi aku tak boleh jadi kawan kau lagi,now pergi sebelum i change my mind" Hana ambil para glidernya dan berlalu dari situ

Kasih terdiam,dia lihat Erin seolah meminta simpati,namun Erin juga bersetuju dengan Hana

"Kau dah khianati dia dan kau berani tunjuk muka di sini,cukup elok Hana bukan macam dulu lagi,kalau tak kau akan mati" Erin turut berlalu tinggalkan Kasih yang tertunduk

No comments: