Saturday, November 19, 2016

Kisah 2 Hati (31)

Sudah seminggu Ray dan Aira pulang ke kampung menjaga ibu mereka yang sakit,dan sepanjang itu juga Hanim mula rindukan Ray,kehidupanya jadi sunyi tanpa kehadiran buah hati pengarang jantungnya,keadaan itu jelas diperhatikan Syazwan,peminat misteri yang sentiasa memerhatikan Hanim dan menyukai Hanim dalam diam,namun dia kecewa apabila Ray mendapatkan cinta Hanim terlebih dahulu

"Its been lonely without your lover kan?" Syazwan merapati Hanim

"Hm?"

"Yelah,dia jauh di sana tak siapa tahu apa yang dibuatnya di sana,ntah dia ada perempuan lain di sana siapa tau kan" Syazwan up kening

Hanim mengepalkan buku lima menahan marah yang memuncak "If you dont know him,watch your mouth"

"Wooo Hanim marah la,takutnyaa aku"

"SHUT UP,YOU DONT KNOW A SINGLE THING ABOUT HIM.AKU CINTAKAN DIA DAN TIADA SIAPA BOLEH PISAHKAN KAMI,NOT EVEN YOU!" kemarahan yang cuba ditahan Hanim terlepas juga,dan dia meninggalkan Syazwan yang hanya tersenyum sinis

"You okey Im?" Firash bertanya kekasih sahabatnya itu

"Aku tak apa-apa just geram dengan Syazwan tu je,kau tak masuk kelas ke?"

"Ahaha kelas batal ar,sebab tu aku tak masuk kelas,kau tak tengok buletin board ke?"

"Selalu Aira yang tengokan tapi..." serentak dengan itu Hanim teringat Ray

"Kau rindukan dia bukan? Aku yakin Ray pasti rindukan kau juga. Aku kenal bff aku tu" Firash melihat Hanim

"Thanks Rash for advice"

"No problem,aku nak chow dulu,nanti Yana cari pulak,bye nokkk" Firash melambai gaya pondan dan membuat Hanim tertawa

No comments: