Saturday, November 19, 2016

Kisah 2 Hati (33)

"Yo Im wait off,aku nak cakap dengan kau kejap" Syazwan melaung nama Hanim,gadis itu menoleh dan up kening

"Hah kau nak apa nie,cepat sikit cakap. Aku kejar masa ni" Hanim renung Syazwan tepat

"Err macam ni,aku ada nak mintak tolong untuk assignment aku,kau kan taw aku ambil fotografi kan,so aku nak mintak kau jadi model aku boleh tak"

"Aik dalam banyak-banyak perempuan yang ada kat kolej ni kenapa aku pulak" Hanim curiga

"Kau unik,kecantikan kau tu asli dan pandangan kau tu ada wow material,so kalau kau sudi tolong aku akan bayar berapa pun kau nak tapi please tolong aku" Syazwan melutut dan merayu

"Dah jangan la melutut gini,aku sudi tolong kau tapi kau tak payah bayar aku,sebab aku ikhlas tolong kau" Hanim tersengih

"Yahoooo thanks kau selamatkan aku Im,ini alamatnya so aku jumpa kau petang nie?" Syazwan tersenyum

"Deal!"

(Petang itu)

Hanim menuju ke alamat yang diberikan Syazwan ternyata ianya merupakan sebuah rumah yang tersergam indah,dan Syazwan sudah menanti Hanim

"Uit apasal lambat?"

"Lokasi yang kau bagi tu susah kot nak cari,haish lain kali bagi peta sekali ea" Hanim buat muncung itik

"Alamak sorry Im aku lupa la,cian kau so apa kata aku buatkan kau air dulu" Syazwan menuju ke dapur lalu membuatkan air untuk Hanim,tanpa diduga air tersebut telah dijampi dengan mantera ilmu pengasih

"Sweet gak rumah kau ni ea?" Hanim kagum dengan dekorasinya.Syazwan hanya tersengih

"Well Im,aku pun suka buat interior design juga,part of hobby i guess"

Hanim angguk lalu minum air yang dibuat Syazwan,lalu mereka mulai berbicang mengenai tugasan yang perlu dilakukan,sepanjang tempoh itu Hanim rasa tertarik pada renungan dan wajah Syazwan yang memikat

"Kau rasa boleh buat tak?"

"Kalau untuk kau semuanya boleh" Hanim bangun lalu pergi ke belakang Syazwan dan mulai memicit bahunya

"Ahhh,thats hit the spot kat situ Im ahhh"

"For u sayang anything possible" Hanim tersenyum,segalanya tentang Ray,kisah mereka hilang dari ingatan Hanim. Yang ada hanyalah wajah dan cinta Syazwan

No comments: