Monday, November 7, 2016

Kisah 2 Hati (14)

Sejak Hana berubah,dia mulai menjauhkan dirinya dari semua orang,bila ditanya Hana cuma menjawab sepatah,keadaan itu disedari oleh Erin dan Kasih yang risaukan keadaan Hana

"Hana,boleh kita bincang"Erin menyapa.

"Apa?" Hana menjawab acuh tak acuh

"Whats happening to you Hana,kau bukan macam ni,nampak kau lain sangat"

"Masa berubah,kawan atau sahabat tu hanya perlukan kita atas kepentingan diri mereka,bila kepentingan diri mereka dipenuhi maka kita ditendang macam sampah"

"Itu tak betul,bukan semua macam tu"

"Then prove it to me,ada tak kawan kau yang tak pernah ambil kesempatan kat kau" Hana sinis

Erin terdiam,Hana di depanya bukan lagi Hana yang dia kenali dulu,kata-katanya dingin bagaikan ais yang beku,Hana di depanya sudah hilang kepercayaan terhadap persahabatan

"Kau tak mampu jawabkan,jadi just go away dan lupakan aku pernah jadi kawan kau"

"Never! Kau pernah cakap sekali bersahabat selamanya sahabat,selagi aku hidup aku tetap percaya persahabatan kau"

"Suit yourself,bagi aku persahabatan tu cuma si bodoh yang percayakanya,cuma si lemah yang dambakanya bagi aku ianya hanya kata-kata kosong" Hana berlalu tinggalkan Erin yang bersedih dengan sikap Hana

No comments: