Monday, November 21, 2016

Kisah 2 Hati (36)

Sudah beberapa hari Hana merasakan ada sesuatu yang tidak kena,seperti bagaikan ada pertalian yang terputus,Hana cuba berfikiran positif namun tidak juga dapat menghilangkan resah di hatinya.Hana hanya menggelengkan kepalanya

"Selalunya Hana the great banyak cakap,ni kenapa muka tempe jew?" Ayu tersenyum

"Kau rupanya Yu,aku ingatkan siapa tadi"

"Nampak macam ada kes besar jew Na,spill the bean cepat"

Hana mengeluh,bagaimana dia harus menerangkan tentang keresahan dihatinya tentang Hanim. Ayu setia menanti sahabat dan ketua Wings Club itu membuka mulutnya

"Aku risaukan dia Yu,macam ada sesuatu yang tidak kena pada dirinya,aku tak dapat rasakan semangatnya macam selalu" Hana menerangkan

"Maksud kau Hanim tu ke?"

"Yup,aku rasakan dia ditimpa masalah dan aku tidak bersamanya sekarang"

"Sayang kau pada dia melebihi segalanya tapi buat masa ni kau lupakanlah Hanim dulu,exam ni lebih penting bukan" Ayu mengingatkan Hana

"Memang exam tu penting tapi dia pun penting jugak.Arghhh aku risaukan dia"

"My god,Hana snap out of it,aku taw kau risaukan Hanim tapi dont lose fokus,kau kena ingat exam ni untuk kita ke menara gading ok" Ayu serius

"Woah,thanks Yu kau ingatkan aku. Ntah la just hati aku risaukan Hanim" Hana merenung kejauhan

"Jangan risau,Allah pasti melindungi Hanim"

Hana mengangguk lemah

No comments: