Wednesday, November 9, 2016

Kisah 2 Hati (19)

Hampir 2 minggu berlalu,dan setiap hari ada saja jambangan bunga tanpa nama pengirim diterima Hanim dan setiap kali menerimanya pasti jambangan bunga itu akan dibuangnya,dan Aira akan mengambil bunga itu lalu dikeringkan,kini Hanim menerima jambangan bunga ros berwarna putih pula

"Thats it,cukuplah tu kalau aku dapat siapa pengirimnya memang aku kitai dia cukup-cukup"Hanim naik angin

"Dari pendapat aku la,mamat ni suka kat kau tapi dia malu nak bercakap dengan kau" Aira sengih

"Kau ingat aku kisah ke? Aku datang sini nak belajar bukan bercinta,love is not in my list"

"Ye aku tahu,tapi kau pun kasar sangat especially kat Ray tu"

"Kenapa pulak kau mention nama mamat poyo tu kat aku,kau taw tak dia tu annoying gila-gila babi"

"Annoying eh,setahu aku dia tu baik apa,berbudi bahasa hensem lak tu.Kalau aku melting kot"Aira memuji

"Aku bukan fan girl dia so simpan aje pujian kau tu ea" Hanim membuka bukunya dan terlihat nota

'Kalau awak nak tahu siapa penghantar bunga tu jumpa saya kat leezo pukul 9.00 malam ini'

Aira tersengih"Kau nak jawapan kan apa kata kau gi jumpa mamat tu malam ni,mana tahu sesuatu yang magical terjadi

Hanim hanya menjeling Aira

(Leezo 9 pm)

Hanim memakai blouse biru dan tracksuit hitam dipadankan dengan cardigan biru lembut melangkah masuk ke leezo sambil memerhati

"Silakan cik" pelayan membawa Hanim ke meja makan yang diterangi cahaya lilin dan sekuntum bunga ros berwarna merah,di situ Ray menanti sambil tersenyum

"Awak?" Hanim terkejut

"Ye saya,Ray Adry mamat poyo annoying yang selalu buat awak sakit hati

"Apa makna semua ni?"

"Sebenarnya sejak kes lori sampah tu saya mula tertarik pada awak dan setiap kali kita jumpa,pasti kita akan bertengkar tapi dalam diam saya menyukai awak,cuma saya tiada kekuatan untuk menyampaikan isi hati saya,sejak tu saya sentiasa stalk awak ke mana awak pergi dan saya juga yang hantar bunga-bunga tu semua"

Hanim terkesima,tidak dia menyangka mamat annoying itu punya perasaan terhadapnya,dia kehilangan kata-kata

"Be my girlfriend?"Ray melutut di depan Hanim

"Tapi why me?"

"Sebab awak lain dari semua wanita yang saya pernah jumpa,awak tak kisah dengan rupa paras saya dan awak wanita pertama dalam hidup saya boleh marah saya" Ray tersenyum

"Yes i'll be your girlfriend" Hanim mengangguk. Ray kelihatan sangat gembira

Lewat malam itu Ray menghantar Hanim pulang,sambil matanya tak lepas memandang Hanim

"Kenapa awak pandang saya begitu"

"Awak nampak manis kalau tersenyum, tak ada la muka singa jew"

"Ermmm,terima kasih untuk malam ni,saya hargai sangat-sangat"

"Well,dah lewat ni awak masuk la sejuk kat luar ni,esok saya jumpa awak di kolej" Ray senyum

"Okey awak,good night and love u" Hanim tersipu-sipu

"Love u too my mucux" Ray berlalu pulang dan bila dia jauh dari rumah Hanim dia menjerit 'YAHOOOOOO!!!!!!!!!"

No comments: